Dag 72 t/m 78 van Rimini naar Pastrengo, het verblijf daar en de terugreis

25 juni 2017 - Pastrengo, Italië

Na een week kamperen vertrekken we vandaag richting Villa Avesani, ons nieuwe onderkomen gelegen tussen het Gardameer en Verona. Het inpakken in de ochtend duurt even omdat er na een week kamperen niks meer ingepakt zit, en de temperatuur maakt ons ook wat slomer. Maar dit is allemaal geen probleem, het is niet zo heel ver rijden vandaag. Het was heerlijk om een week te kamperen maar we kijken nu ook wel weer uit naar een volgende plek. Na een reis van drie uur komen we aan bij ons nieuwe huis voor de komende drie nachten. Op het terrein staat een grote villa met een prachtig onderhouden tuin eromheen, waar de vrouw en heer des huizes wonen. Daarnaast, in de wat ooit het koetshuis was, staat een prachtig oud gebouw waar drie appartementen van gemaakt zijn. Wij krijgen de middelste. We hebben allemaal een eigen voortuin met grind en tafel met stoelen en daarvoor ligt een heel fijn aflopend zwembadje waar je zo in kan lopen, ideaal met Anna. De andere appartementen zijn verhuurd aan wat al snel blijkt een grote vriendengroep uit Duitsland met kinderen, die hier elk jaar terugkomen. Het is een gezellige boel met veel plastic opblaasgoed in het zwembad, biertjes op het gras voor het zwembad en barbecues.

De omgeving is erg mooi en er is genoeg te zien deze paar dagen, het Gardameer en de stad Verona liggen vlakbij. De eerste dag bezoeken we het Gardameer, althans we doen een poging tot. De oevers van het meer ligt zo vol gebouwd met campings, attractieparken en andere toeristische doeleinden dat je niet zomaar even bij het meer uit kan komen. We rijden een half uur in de file op de kleine rondweg om het meer heen opzoek naar een ingang, keren tot twee keer toe om en vinden uiteindelijk een parkeerplaats. Vanaf daar wandelen we, op zoek naar een plek aan het water om nou eindelijk het meer zelf te zien, zo een toeristische plaats in waar geen over te zien is. Uiteindelijk komen we via een camping alsnog uit op een stukje zandstrand aan het Lago di Garda. Het meer zelf is mooi, maar voor ons iets te toeristisch dus allemaal. Na een uur of twee hebben we het gezien en gaan we nog even fijn aan het zwembadje in ons koetshuisje vertoeven.

De volgende dag rijden we naar Verona. We hadden deze stad niet perse op ons route toegevoegd maar dit is geheel ten onrechte, wat een mooie, leuke, fijne stad. In het centrum een prachtig Romeins amfitheater, die nog steeds in gebruik is voor o.a. opera voorstellingen en die je helemaal kan beklimmen. Daarvoor een heerlijk ruim plein met terrassen. Ook de stad waar het verhaal Romeo en Julia zich afspeelt, en waar je bij een (veel later gebouwd en dus niet die uit het verhaal) Romeo en Julia balkon hordes toeristen romantische selfies ziet maken met elkaar. We struinen die dag de hele stad door, kopen voor Pascal haar verjaardag een Bioletti, eten vers fruit op de markt en lunchen op het plein voor het amfitheater. Hier drinkt het besef ook pas echt goed door dat we bijna het aan het einde zijn van ons drie maanden Italië avontuur. Het stemt ons verdrietig maar ook heel erg dankbaar en blij met zoveel bijzondere herinneringen! Wat zijn we verrast & verliefd geworden op de schoonheid van Italië, de mensen, de cultuur. En wat hebben we het fijn gehad met elkaar. We maken ons op voor de laatste avond in Italië, morgen beginnen we aan de terugreis naar ons, ook mooie, Amsterdam.

De volgende ochtend pakken we, met een beetje zwaar gevoel, de auto in. We hebben nog geen echt schema voor de terugreis en weten dus nog niet waar we vanavond zullen zijn en slapen. We hebben besloten gewoon te gaan rijden en wel te zien hoever we komen. Het zal wel weer even langer rijden worden dan we tot nu toe gedaan hebben. De reis verloopt goed, het is mooi om via het noorden van Italië weer Zwitserland in te rijden. Wat een prachtige natuur is het toch. Eenmaal in Duitsland hebben we tegen een uur of drie wel genoeg van het rijden en boeken we een overnachting in de buurt via booking.com bij Schloss Lautrach in het plaatsje Lautrach. Het is een mooi statig hotel met een prachtige, grote tuin eromheen. We eten die avond in het hotel nadat we lang met Anna in de tuin gespeeld hebben. Wel fijn na zo lang in de auto te hebben doorgebracht. Het hotel wordt die dag ook gebruikt voor een seminair/training van een groot bedrijf. Alle mensen in pakken en collegiale ongemakkelijkheid bij het ontbijt de volgende ochtend haalt ons al een beetje uit de vakantiesferen. We nemen ons voor nu het toch al allemaal een beetje echt afgelopen is, door te rijden naar Nederland vandaag. En dat redden we,alleen niet helemaal tot Amsterdam. We besluiten een rondje familie te doen op weg naar huis en stoppen die dag bij Pascal en Sander in Nijmegen. Erg leuk om elkaar weer te zien na al die weken! De volgende dag rijden we naar Groningen om ook Marloes haar ouders gedag te zeggen. De dag daarna rijden we naar huis. Het is dan ook wel weer fijn om Amsterdam in te rijden, ons eigen huis weer in te gaan, en Ciske de poes weer te zien. Het huis is heel schoon achtergelaten door onze huurders en nog belangrijker Ciske ziet er ook erg happy uit! Die avond ploffen we op de bank met een glas wijn en denken we terug aan een fantastische reis met zoveel nieuwe belevenissen, wat is het een goede beslissing geweest om dit te doen! We dromen alvast van een volgende reis..