Dag 2: Van Bonn naar Wheil am Rhein

9 april 2017 - Weil am Rhein, Duitsland

Anna is bij het ontwaken gelukkig weer koortsvrij en na een lekker ontbijt en het opnieuw nauwgezet inpakken van de spullen kunnen we verder richting het zuiden. Ik speel nog even met Anna in het park voor het hotel, de zon schijnt vol, en reken daarna af bij de receptie. Daar komen we de eigenaar tegen die op een grote kaart van de stad en omgeving allerlei tips over bezienswaardigheden en dingen om te doen in Bonn geeft. Het klinkt leuk en het is bijna jammer dat we weer verder gaan, maar dan maar onthouden voor wellicht de terugweg.

We rijden vandaag door naar Wheil am Rhein, een plaats vlak voor de grens van Zwitserland. De reis vandaag verloopt ook prima, al moeten we wel meer moeite doen om Anna achterin een beetje chill te houden met spelletjes. We stoppen onderweg even langs de kant van de weg voor een lunch en komen rond half vijf aan bij ons hotel Ott's. De omgeving is een beetje surreëel, een industriële grensplaats met grote loodsen en winkelcentra, en een enorm spoornetwerk voor de deur van het hotel. Het hotel zelf is echter heel erg sfeervol en heeft een heel leuk restaurant, die naar later blijkt, een geweldige keuken heeft.

We checken in en besluiten, omdat onze kamer om de tweede etage ligt, deze keer de spullen wel in de auto te laten. Het is prachtig weer dus we kleden ons even om en besluiten een koud drankje bij de bar te halen en naar buiten te gaan. Een uurtje later schuiven we aan in het restaurant waar Loes een schnitzel bestelt (dat is uiteraard een must nu we nog 1 dag in Duitsland zijn) en ik de lekkerste risotto met asperges proef die ik ooit at, zou dit een voorbode zijn voor de rest van de reis straks? We slapen die nacht vroeg omdat er geen kinderbed is en we dus verplicht vanwege Anna rond half negen de lampen moeten dimmen.