Dag 3: Van Weil am Rhein naar Vercana bij het Comomeer

10 april 2017 - Vercana, Italië

Voorlopig de laatste dag reizen en daar kijken we ook wel naar uit na de drukke weken! We zijn vandaag wat vroeger op pad gegaan en hopen dan ook na 4 uur aan te komen in Vercana aan het Comomeer. Ik wilde graag nog even op de drie landen brug staan, een drielandenpunt die ik nog niet eerder heb gezien, maar zijn toch maar gelijk doorgereden. Op 5 minuten rijden, midden in een dorpje was daar opeens al de grens met Zwitserland. Beide hebben we nog niet eerder deze route gereden, wat een prachtige omgeving! Tamara vindt dit tot nu toe de leukste rit die ze gereden heeft. Terwijl ik met Anna in de weer was hoorde ik in m'n linker oor steeds; wow wat mooi hier, dat uitzicht , kijk nou! En ik geef haar ook geen ongelijk. De reis verloopt verder voorspoedig, Anna is ook een stuk vrolijker, daardoor wij ook. Voor we het weten zijn we al vlak bij de Gotthard tunnel, en omdat mij het leuk lijkt om daar doorheen te rijden stoppen we bij de laatste stop om te wisselen. De tunnel stelt achteraf niet zoveel voor maar wel erg mooi en leuk om in deze regio te rijden. Anna slaapt de rest van de rit, dat terwijl eenmaal in Italië aan het Lago Lugano de weggetjes toch een stuk bochtiger zijn. Gelukkig heeft Anna tot nu toe nog helemaal geen last gehad van reiswagenziekte, hopelijk voorspelt dat veel goeds voor de rest van de reis. Voordat we aankomen In Vercana stoppen we even bij een supermarkt in Dongo om eten in te slaan zodat we de aankomende dagen even niet meer de auto in hoeven.

Eenmaal aangekomen vergapen wij ons aan het prachtige uitzicht, het is nog wat bewolkt maar wow, wat mooi! We zitten in het hoogste appartement, onze eigen penthouse ;-), dus vrij uitzicht over het Comomeer. Hier kunnen we wel een paar dagen vertoeven denken wij terwijl we op ons balkon een welverdiend wijntje inschenken en de zon steeds meer doorkomt. :-)

1. Pascal:
    12 april 2017
    Heerlijk! Leuk om te lezen, geniet ervan lieverds!
  2. Robert verhaaf:
    12 april 2017
    ziet er flitsend en mooi uit, wat een mooie schittering in de bergen,
  3. Petra:
    13 april 2017
    leuke verslagen lieve meiden. tis nu al een feest zo te zien en lezen.
    Ben heel benieuwd naar het vervolg. liefs
  4. Henk wiersma:
    13 april 2017
    Geweldig jullie reis zo te kunnen volgen ook met de leuke / mooie foto's.
    Geniet maar van een paar heerlijke dagen aan het Comomeer, ziet er prachtig uit.
    Dikke kus en liefs.