Dag 8 t/m 10 Chiesa di Ignano, Marzabotto, Alloccco

17 april 2017 - Marzabotto, Italië

Bij het opstaan wil ik eigenlijk gelijk al van alles gaan klaarmaken, maar besef mij  dat bij deze accommodatie het ontbijt is inbegrepen en dat nog wel in de kelder van de kerk pal onder ons, dat is nog eens heerlijk wakker worden! Dat is het overigens elke ochtend hier, wat een rust en wat een luxe dat er elke ochtend een ontbijt voor je klaar staat dat met heel veel zorg voor ons wordt klaargemaakt. Elke ochtend een ander taartje, zelfgebakken brood, vers fruit, echt erg lekker.

Gabriele vertelt ons dat ook dat heel veel mensen zich hier verslapen omdat de lucht hier zo gezond zou zijn en daarom iedereen veel langer slaapt dan normaal. Helaas heeft Anna dat niet elke nacht hier en ben ik het gehele verblijf eigenlijk best wel behoorlijk verkouden, en daarom niet helemaal lekker, maar omdat alles zo ontzettend mooi is maakt dat een heleboel goed. Ook hier doen we het dan ook lekker rustig aan en genieten van de ruimte, de tuin, de honden en katten die allemaal erg lief zijn en die Anna geweldig vindt.

We zitten vlakbij Bologna en willen graag een dagje de stad ontdekken maar omdat ik niet lekker ben stellen we een dagtrip naar de stad uit tot tweede Paasdag en doen we het  op eerste Paasdag rustig aan en gaan de naar de rivier onderaan het dal. Eenmaal daar wanen wij ons in de mini Ardèche maar dan zonder alle kano’s en horden mensen. We hebben ons daar een paar uur fantastisch vermaakt met het bouwen van een dam in de rivier

Op tweede Paasdag, tevens onze laatste dag alweer hier,  hebben we ons bij het ontbijt laten informeren door Gabriele, de moeder en dochter over wat we moeten gaan zien in Bologna, we krijgen allemaal tips, een boekje en reistijden van de trein mee. Vol goede moed gaan wij dan ook  richting Sasso Marconi om daar op de trein te stappen richting Bologna, want met de trein zou het toch een stuk makkelijker zijn dan met de auto. Maar eenmaal op het treinstation aangekomen blijkt dat er niet goed naar de dag is gekeken en de trein pas een uur later gaat. Omdat we ook rekening moeten houden met het slaapje van Anna en mijn energie niveau nog steeds niet helemaal top is besluiten we dan maar toch ècht hier nog een keertje terug moeten komen om de stad, en oké, ook van deze prachtige plek met leuke mensen  te mogen genieten.

1. Henk wiersma:
    2 mei 2017
    Wat grappig via de kerk en Anna aan de schoonmaak,
  2. Petra:
    2 mei 2017
    Oh zo mooi . Zijn geen worden voor, alleen genieten.